Topic: Podyskutujmy o nałogach

Hej: ) Studiuję psychologię, od kiedy pamiętam o tym marzyłam. Interesują mnie te studia. Pragnę w przyszłości zostać znakomitym terapeutą. Przeglądałam jakiś czas temu artykuł pt.: terapia uzależnień, i bardzo mnie zaciekawił. Było w nim wiele przydatnych wiadomości o uzależnieniach. Chciałam się was, szanowni internauci, zapytać, jaki jest najtrudniejszy nałóg? Piszcie śmiało. Tenże artykuł dał mi sporo do myślenia.

Re: Podyskutujmy o nałogach

Ludzie popadają w różne uzależnienia ale alkoholizm jest w mojej opinii czymś najgorszym. Bywa że rodzina najzwyczajniej w świecie zmusza takie osoby do zapisania sie na detoks. To zdecydowanie najkorzystniejsze rozwiązanie ponieważ osoba uzależniona od alkoholu potrzebuje wsparcia by pozbyć sie nałogu. Po przejściu terapii odwykowej można zacząć odbudowywać swoje życie. Po pierwsze osoba dotknięta chorobą alkoholową koniecznie musi zyskać świadomość swojej ciężkiej sytuacji, przestać zaprzeczać że jest alkoholikiem. 

Moim zdaniem każdy nałóg jest trudny. Mam 13letniego syna, który miał bardzo duże uzależnienie od komputera. Non stop, mógł tam spędzać wolny czas. Aż w końcu miarka się przebrała. To była wielka przesada. Wybraliśmy się z nim do psychologa, który powiedział, że nasz Adaś jest uzależniony od Internetu. Dał nam namiary na pewną stronę internetową http://www.osrodek-oaza.pl/uzaleznienie-od-komputera która należała do Ośrodka Oaza. Postanowiliśmy tam pojechać. Okazało się, że w tym ośrodku leczą również takie uzależnienie jak miało nasze dziecko. Zostawiliśmy go tam. Robiliśmy jemu wizyty, po miesiącu wyszedł. Okazało się, że wyleczyli go z nałogu. Korzystał z Internetu, ale tylko dwie godziny dziennie. To był duży sukces. Byliśmy przeszczęśliwi. Z tej przyczyny polecamy wszystkim osobom mającym jakieś problem z uzależnieniem Ośrodek Oaza. Na pewno będziecie usatysfakcjonowani!: )