Topic: Nowoczesna komunikacja w firmie

Pojawił się pomysł, aby przekazy reklamowe naszego przedsiębiorstwa były oparte o dynamiczne materiały wideo – zarówno na odcinku wewnętrznym, jak i zewnętrznym. Dział reklamy chce z jednej strony publikować atrakcyjne filmy w sieci, z drugiej wykorzystać je do utrzymywania relacji z pracownikami. Zatrudniamy sporo osób, praca głównie biurowa z komputerami – jasna sprawa. Teraz trwa szukanie sposobów, by tę ogólną koncepcję doprecyzować – co według Was powinno się znaleźć w takich filmach?

Re: Nowoczesna komunikacja w firmie

To w Waszym dziale reklamy nie wiedzą? wink Nie wiem jaki jest Wasz profil działalności, czy to handel czy usługi, jaka branża itp. Z pewnością trzeba eksponować walory, to co najlepsze w Waszej działalności. W grę wchodzą klipy promocyjne różnego typu, raczej niezbyt długie, ale na tyle wyraziste, by ludzie zwrócili na nie uwagę.

Re: Nowoczesna komunikacja w firmie

Zawsze fajnie robi pokazanie ludzi, którzy pracują – ale właśnie prawdziwy personel, a nie podstawionych statystów jak w większości reklam TV. To pomaga w budowaniu bezpośrednich i serdecznych relacji z odbiorcami. Pokażecie, że jesteście z krwi i kości. Tą drogą nawet bezduszną korporację z warszawskiego „Mordoru” da się pokazać jako miejsce przyjazne i ludzkie. Wszystko jest kwestią pomysłu na film.

Re: Nowoczesna komunikacja w firmie

Wstępny zarys scenariusza warto mieć już na starcie, bo wtedy łatwiej będzie rozmawiać z producentem, który to zrealizuje. To samo tyczy się materiałów szkoleniowych – one muszą być osadzone w konkretnej treści, której Wy dostarczycie. Producent to przełoży na „język” filmu, nada temu oprawę, ale tu w zasadzie jest w całości dla Was pole do popisu. Daj potem znać jak to wyszło, bo w sumie ciekawa jestem.

Re: Nowoczesna komunikacja w firmie

Słyszałam o tym, chodzi pewnie o te słynne filmiki korporacyjne, które najpierw zaczęto na dużą skalę robić w USA i Japonii, a potem tym śladem poszli inni. Ogólnie fajna sprawa, ale dobrze gdy takie rzeczy są wolne od korpopropagandy i zadęcia. Jeśli uda się zrobić filmy, jak ktoś już tu pisał, bliskie ludziom, to będzie oki.

Re: Nowoczesna komunikacja w firmie

Dziś takie rzeczy są naprawdę dopracowane – ani zadęcia, ani propagandy tam nie ma, bo ludzie są wyrobieni i od razu wyczuwają fałsz w przekazie. Kluczem jest dobre studio, które zajmie się produkcją. Jak je znajdziecie, to reszta pójdzie jak z płatka.